Репозиторій ВТЕІ
id: 28340
Назва: Формування індивідуальної освітньої траєкторії філологів в процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти
Автори: Довгань Л.І.
Ключові слова: вища освіта, індивідуальна освітня траєкторія, компетентність, особистісно орієнтоване навчання, філолог
Дата публікації: 2023-02-22 17:00:03
Останні зміни: 2023-02-22 17:00:03
Рік видання: 2022
Аннотація: Статтю присвячено вивченню проблематики формування індивідуальної освітньої траєкторії філологів - здобувачів вищої освіти. Метою статті є висвітлення проблем та окреслення можливих напрямів формування індивідуальної освітньої траєкторії студента-філолога в процесі здобуття вищої освіти. Визначено, що сучасне суспільство потребує підготовки в системі вищої освіти України висококваліфікованих філологів, які володіють глибокими професійними компетентностями. Виявлено, що сьогодні актуальним є застосування феноменологічної моделі освіти, за якої процес навчання здобувачів вищої освіти потребує застосування особистісно орієнтованого підходу. Наведено основні ідеї феноменологічної моделі освіти та вихідні положення особистісно орієнтованої системи навчання. Відзначено, що одним із ключових аспектів повноцінної участі здобувачів освіти в організації освітнього процесу є самостійний вибір ними навчальних дисциплін при формуванні індивідуальної освітньої траєкторії. Наведено етапи процесу формування індивідуальної освітньої траєкторії в частині вибіркових освітніх компонент у закладах вищої освіти. Висвітлено досвід формування індивідуальної освітньої траєкторії філологів-здобувачів вищої освіти Вінницького торговельно-економічного інституту Державного торговельно-економічного університету. Визначено оптимальні організаційно-педагогічні умови підготовки майбутніх фахівців з іноземної філології. Наголошено, що індивідуалізація навчання сприятиме самовдосконаленню та саморозвитку здобувачів вищої освіти, набуттю ними вміння здобувати знання та застосовувати їх у майбутній професійній діяльності. Зроблено висновок про те, що основою формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти в закладах вищої освіти має стати особистісна орієнтація та врахування особливостей і потреб кожного з них.
URI: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=28340
Тип видання: Стаття у наукових фахових виданнях України
Видавництво: Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. Вип. 58, Т. 1. С. 296-302
Розташовується в колекціях: Статті/ Видання інших установ/
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 28340.pdf Розмір : 337078 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний

Збільшити