Репозиторій ВТЕІ
id: 25681
Назва: Прогнозування економічних показників як один із чинників підвищення конкурентоспроможності підприємства
Автори: Гусак Л.П., Ніколіна І.І.
Ключові слова: економічне прогнозування, конкурентоспроможність, аналіз, достовірність, методи прогнозування
Дата публікації: 2020-12-22 10:59:15
Останні зміни: 2020-12-22 10:59:15
Рік видання: 2019
Аннотація: Для підвищення конкурентоспроможності підприємства прогнозування є вихідним пунктом організації виробництва і реалізації саме тієї продукції, яка потрібна споживачеві. Тому грамотне прогнозування основних показників розвитку підприємства з визначенням ключових факторів, що впливають на нього, є особливо актуальним на сучасному етапі. В статті розкрито сутність економічного прогнозування, яке дозволяє науково обґрунтовувати передбачення можливих напрямків і результатів розвитку підприємства та його структурних підрозділів, підвищуючи конкурентоспроможність на певному ринку. Економічне прогнозування розглядається у вузькому і широкому сенсі. У першому випадку прогнозування пов’язане з передбаченням майбутніх значень економічних параметрів і показників. У другому - економічне прогнозування дозволяє провести аналіз економічної ситуації в цілому, з акцентом на закономірності процесів і явищ. Таким чином, у другому випадку на перший план висуваються виявлення і систематизація результатів стратегічних чи інших альтернатив, аналіз наслідків, пов’язаних з реалізацією кожної з них. У своєму дослідженні ми враховували, що прогноз є ймовірність настання тих чи інших подій і практично завжди в ньому присутня помилка невизначеності і випадкового впливу на показник неврахованих фактів. Це означає, що «ідеальний прогноз» часто неможливий. Прогнозувати можна тільки область можливих станів, доповнюючи екстраполююче значення довірчим інтервалом прогнозу. Незважаючи на різноманіття існуючих методів прогнозування, вибір кожного з них обумовлений рішенням певного завдання поставленого перед підприємством. Найбільший вплив на вибір методу має наявність достовірної статистичної інформації. Адже саме достовірність та якість прогнозу і є мірою адекватності, коректності отриманих результатів. В роботі коротко викладено особливості прогнозних моделей, методу прогнозування рівня конкурентоспроможності продукції та методу короткострокового прогнозування. Таким чином, даний підхід дозволив виявити ключові економічні показники розвитку підприємства, прогнозування яких допоможе привести до підвищення його конкурентоспроможності, а також отримати конкретні кількісні результати.
URI: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=25681
Тип видання: Стаття у нефаховому виданні
Видавництво: Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. 2019. № 4, Vol. 7. Р. 27-29
Розташовується в колекціях: Статті/ Видання інших установ/
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 25681.pdf Розмір : 651204 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний

Збільшити