Репозиторій ВТЕІ
id: 26450
Назва: Генезис психолого-педагогічного поняття "професійна ідентичність"
Автори: Гаврилюк Н. М.
Ключові слова: професійна підготовка, ідентичність, професійна ідентичність
Дата публікації: 2021-01-25 09:37:08
Останні зміни: 2021-01-25 09:37:08
Рік видання: 2020
Аннотація: У результаті опрацювання достатньої кількості психолого-педагогічної літератури з питання визначення поняття «професійна ідентичність» нами окреслено таку проблему: дослідники сприймають професійну ідентичність по-різному, дуже часто через призму тем своїх наукових досліджень, хоча такі різні точки зору стосовно тлумачення поняття дають нам змогу визначити спільні риси та на основі них конкретизувати дефініцію професійної ідентичності. Мета статті полягає у вивченні процесу становлення поняття «професійна ідентичність» через призму різних поглядів науковців. Описано позитивні та негативні чинники, які впливають на результат становлення професіоналізму фахівців. До позитивних чинників віднесено гуманізацію освіти, акмеологічний підхід, соціально-психологічний контекст професійної діяльності, специфіку професії, індивідуальні та психологічні особливості особистості. Негативними чинниками виявилися надання важливості формалізації в освіті, неврахування соціальних та психологічних особливостей професійної діяльності, існування кризових ситуацій у професійній діяльності, наявність професійних деформацій, маргіналізаційні процеси. Існують різні визначення поняття «професійна ідентичність». Деякі вчені розглядають її завдяки досягненню професійного самовизначення, інші – через професійний розвиток, психологи подають визначення у контексті професійної самосвідомості. Як психологічна категорія професійна ідентичність полягає у ставленні людини до конкретної професії. Але різні підходи не заперечують, а доповнюють визначення. Більшість дослідників намагаються визначити професійну ідентичність через усвідомлення себе, як фахівця та через оцінку професійного оточення, в якому особистість здійснює, аналізує та прогнозує власну професійну діяльність.
URI: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=26450
Тип видання: Стаття у наукових фахових виданнях України
Видавництво: Вісник університету імені Альфреда Нобеля. 2020. № 1 (19). С. 18-24
Розташовується в колекціях: Статті/ Видання інших установ/
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 26450.pdf Розмір : 251220 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний

Збільшити