id: | 27387 |
---|---|
Назва: | Можливості ефективної інтеграції медіаосвіти в сучасний освітній простір вищої школи (на прикладі дистанційного викладання іноземних мов) |
Автори: | Осаульчик О. Б. |
Ключові слова: | медіаосвіта, медіапростір, медіаграмотність, медіатекст, вивчення іноземних мов, вища освіта |
Дата публікації: | 2022-01-11 15:45:16 |
Останні зміни: | 2022-01-11 15:45:16 |
Рік видання: | 2021 |
Аннотація: | Стаття присвячена актуальній проблемі сучасного освітнього простору: можливостям ефективного провадження медіаосвіти як невід’ємного фактору конструктивізму та інноваційності в її тенденціях до змін. На сьогодні медіапростір визнано природнім середовищем життя людини, відтак перед освітянами постає задача успішного використання його можливостей у навчальному процесі. Проте впровадження медіаосвіти в Україні перебуває на етапі свого становлення і розвитку, тому постає багато проблемних питань стосовно якості медіаосвіти та практичного досвіду щодо можливостей ефективної її інтеграції в освіту. Характерною ознакою медіаосвіти визначено використання різнопланових медіатекстів відповідно до етапів навчального процесу, а ефективність і якість медіаосвіти визначається правильним добором й адаптацією медіатекстів під освітні потреби. В статті закцентовано увагу, що робота з будь-яким медіатекстом складається з трьох основних етапів: підготовча робота (введення в ситуацію), безпосередня робота з медіатекстом, післятекстова робота (вихід на непідготовлене мовлення). Кінцевим результатом ефективно впровадженої медіаосвіти є медіаграмотність, що, за результатами нашого дослідження, передбачає не лише навички роботи з медіатекстом (його розуміння й виокремлення необхідної порції інформації), а також можливість створення власних медіатекстів для різних цілей і аудиторій, використовуючи відповідні форми, правила та прийоми. На основі методу теоретичного аналізу і узагальнення методичної літератури серед існуючих медіаосвітніх технологій було виокремлено ряд таких, які орієнтовані на різні види робіт з медіатекстами та слугують прикладом інтеграції медіаосвіти в сучасному освітньому просторі, відтак можуть бути ефективно апробованими під час навчання іноземним мовам. До перспектив подальшого розвитку відносимо активну розробку, апробацію та систематизацію медіаосвітніх технологій у вищій школі. |
URI: | http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=27387 |
Тип видання: | Стаття у наукових фахових виданнях України |
Видавництво: | Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 39. С. 67-70 |
Розташовується в колекціях: | Статті/ Видання інших установ/ |
Ким внесений: | Адміністратор |
Файл : 27387.pdf Розмір : 831532 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний | |
|