Репозиторій ВТЕІ
id: 28256
Назва: Формування маркетингової стратегії закладів вищої освіти
Автори: Ковальчук С. В., Мартинова Л. Б., Танасійчук А. М.
Ключові слова: маркетингова стратегія, ЗВО, вища освіта, управління
Дата публікації: 2023-02-21 16:15:01
Останні зміни: 2023-02-21 16:15:01
Рік видання: 2021
Аннотація: У дослідженні визначено, що стратегічним трендом розвитку сфери вищої освіти є пошук та реалізація ефективної маркетингової стратегії, покликаної забезпечити конкурентоспроможність вузу на цільовому ринку освітніх послуг, що припускає розробку і просування на ринок сучасних та інноваційних освітніх продуктів високої якості. Доведено, що першочерговим завданням, яке забезпечує ефективну діяльність вузу на ринку освітніх послуг є формування та реалізація його економічно ефективної маркетингової стратегії. Визначено класичні маркетингові стратегії, якими може скористатися заклад вищої освіти та сфокусовано увагу на тому, що маркетингова стратегія закладу вищої освіти є інтеграційним інструментом та пов’язана з оптимізацією шляхів реалізації місії освітньої установи за допомогою вибору найкращих напрямків, що забезпечують досягнення стратегічних цілей розвитку та підвищують конкурентоспроможність вузу на ринку освітніх послуг. Результатами дослідження обґрунтовано, що маркетингову стратегію закладу вищої освіти потрібно розглядати як план системних заходів довгострокового і комплексного характеру, особливим рисами якого є дослідження та аналіз факторів, що формують кон`юнктуру ринку освітніх послуг, системний аналіз і планування маркетингових заходів, спрямованих на стійке зростання результативності та ефективності діяльності закладу вищої освіти. При цьому важливо приділяти особливу увагу вибору та обґрунтуванню конкретної стратегії охоплення конкретного освітнього ринку і пошуку реальних конкурентних переваг закладу вищої освіти в цьому напрямку. Запропоновано напрямки підвищення адаптивності маркетингової стратегії ЗВО, які передбачають формування адаптивних маркетингових зусиль, що характеризуються системним пошуком і реалізацією первинних і вторинних освітніх потреб, впровадженням новацій креативного характеру та їх комерціалізацію. При розробці та реалізації маркетингової стратегії ЗВО запропоновано досліджувати динаміку показників його розвитку, що дозволить підприємству задовольняти запити споживачів і в результаті отримувати бажані фінансові результати. Для цього запропоновано збалансовану систему показників розвитку закладу вищої освіти, яка включає групи показників, що впливають на формування бажаних фінансових результатів, на формування взаємовідносин з клієнтами, споживачами освітніх послуг, на формування внутрішніх процесів закладу вищої освіти, на рівень якості освітніх послуг, оновлення освітніх програм відповідно до вимог часу. Обґрунтовано, що збалансована система показників спрямована на підвищення ефективності маркетингового управління реалізацією стратегії вузу та одночасно вдосконалення її під впливом змін потреб споживачів, розвитку науково-технічних досягнень, що дозволить закладу вищої освіти готувати висококваліфікованих фахівців, приймати науково обґрунтовані, інноваційні, технологічні рішення, які матимуть практичне значення. В запропонованій збалансованій системі показників розвитку ЗВО маркетинговий блок деталізований в розрізі складу маркетингових цілей діяльності вузу та відповідних їм показників.
URI: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=28256
Тип видання: Стаття у наукових фахових виданнях України
Видавництво: Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 2. С. 215-221
Розташовується в колекціях: Статті/ Видання інших установ/
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 28256.pdf Розмір : 405071 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний

Збільшити