Summary: | У статті розглянуто основні проблеми оплати праці працівників бюджетної сфери, зокрема органів виконавчої влади. Визначено та обґрунтовано недоліки в застосуванні єдиної тарифної сітки розрахунку заробітної плати. Вони показують те, що діюча ЄТС, налічуючи 25 міжпосадових розрядів, має досить малий діапазон розмежування даних коефіцієнтів, що негативно впливає на ефективність діяльності установи та, відповідно, на ункціонування самої держави. За допомогою ЄТС, що застосовується для розрахунку заробітної плати працівників органів виконавчої влади, не можна об’єктивно визначити розміри посадових окладів для працівників, які виконують різну за складністю роботу, мають різний стаж та кваліфікацію, проте їхня заробітна плата суттєво відрізняється, враховуючи, що міжрозрядна різниця є досить низькою. Оплата праці працівників органів виконавчої влади не має чіткої обґрунтованості диференціації тарифних ставок та рівень оплати паці не відповідає світовим критеріям. Першим кроком до вирішення цих проблем є реформування політики оплати праці працівників бюджетної сфери економіки шляхом посилення мотивації працівників, зацікавленості в питаннях оплати праці, забезпечення об’єктивної диференціації заробітної плати, що стане запорукою ефективного функціонування апарату оплати праці рацівників органів виконавчої влади. У статті наведено пропозиції та визначено пріоритетні напрямки щодо вирішення цих проблем, що в кінцевому результаті сприятимезадоволенню працівників даних установ у питанні розміру платні за виконану ними роботу,займану посаду та кількість відпрацьованих років, що, відповідно, покращить функціонування не тільки даних бюджетних установ а й в цілому усієї держави. |