The Repository of VTEI
id: 28340
Title: Формування індивідуальної освітньої траєкторії філологів в процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти
Authors: Довгань Л.І.
Keywords: вища освіта, індивідуальна освітня траєкторія, компетентність, особистісно орієнтоване навчання, філолог
Date of publication: 2023-02-22 17:00:03
Last changes: 2023-02-22 17:00:03
Year of publication: 2022
Summary: Статтю присвячено вивченню проблематики формування індивідуальної освітньої траєкторії філологів - здобувачів вищої освіти. Метою статті є висвітлення проблем та окреслення можливих напрямів формування індивідуальної освітньої траєкторії студента-філолога в процесі здобуття вищої освіти. Визначено, що сучасне суспільство потребує підготовки в системі вищої освіти України висококваліфікованих філологів, які володіють глибокими професійними компетентностями. Виявлено, що сьогодні актуальним є застосування феноменологічної моделі освіти, за якої процес навчання здобувачів вищої освіти потребує застосування особистісно орієнтованого підходу. Наведено основні ідеї феноменологічної моделі освіти та вихідні положення особистісно орієнтованої системи навчання. Відзначено, що одним із ключових аспектів повноцінної участі здобувачів освіти в організації освітнього процесу є самостійний вибір ними навчальних дисциплін при формуванні індивідуальної освітньої траєкторії. Наведено етапи процесу формування індивідуальної освітньої траєкторії в частині вибіркових освітніх компонент у закладах вищої освіти. Висвітлено досвід формування індивідуальної освітньої траєкторії філологів-здобувачів вищої освіти Вінницького торговельно-економічного інституту Державного торговельно-економічного університету. Визначено оптимальні організаційно-педагогічні умови підготовки майбутніх фахівців з іноземної філології. Наголошено, що індивідуалізація навчання сприятиме самовдосконаленню та саморозвитку здобувачів вищої освіти, набуттю ними вміння здобувати знання та застосовувати їх у майбутній професійній діяльності. Зроблено висновок про те, що основою формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти в закладах вищої освіти має стати особистісна орієнтація та врахування особливостей і потреб кожного з них.
URI: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=28340
Publication type: Стаття у наукових фахових виданнях України
Publication: Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2022. Вип. 58, Т. 1. С. 296-302
In the collections: Статті/ Видання інших установ/
Published by: Адміністратор
File : 28340.pdf Size : 337078 byte Format : Adobe PDF Access : For all

Enlarge