The Repository of VTEI
id: 29299
Title: Прагматика стратегії адресатності в жанрі «оголошення про вакансію»: міжмовний аспект
Authors: Іваницька Н.Б., Терещенко Л.Я.
Keywords: дискурс працевлаштування, жанр «оголошення про вакансію», комунікативно-прагматична стратегія, комунікативна тактика, адресатність, українська лінгвокультура, британська лінгвокультура, зіставне дослідження
Date of publication: 2024-05-09 15:25:21
Last changes: 2024-05-09 15:25:21
Year of publication: 2023
Summary: Стаття містить результати зіставного дослідження комунікативно-прагматичних особливостей жанру «оголошення про вакансію» в писемному модусі дискурсу працевлаштування в британській та українській лінгвокультурах. Вона продовжує напрацювання авторів щодо встановлення спільних та відмінних ознак в цьому жанрі й аналізує стратегію адресатності. Своєчасність дослідження обґрунтована переосмисленням комунікативних ролей ключових учасників ринку праці, які спілкуються через засоби мережевого зв’язку та адаптують комунікативні стратегії до сучасних вимог. На основі випрацьованої методики було розроблено міжмовний комунікативно-прагматичний профіль стратегії адресатності, характерний для мережевих оголошень про вакансії. Аналіз мовного матеріалу здійснено в межах таких тактик стратегії адресатності: дистанціювання, прямого звернення, оцінки кваліфікації адресата, акцентування соціальних навичок та особистих якостей претендента. Авторами було проаналізовано 658 українськомовних та 488 англомовних зразків реалізації виділених тактик стратегії адресатності, вилучених методом суцільної вибірки з 400 оголошень про роботу, розміщених на сайтах https://www.work.ua/ та https://www.reed.com.uk. з використанням фільтра «IT-сфера». Відсоткові підрахунки використання тактик стратегії адресатності засвідчують наступні особливості. В українському контексті найбільш вживаною є тактика оцінки кваліфікації адресата (30%) та прямого звертання (28%). Тактика акцентування соціальних навичок та особистих якостей претендента (26%) також займає значну частину. Натомість низька частка використання тактики дистанціювання (16%) вказує на прагнення авторів оголошень створити уявний діалог, наблизитись до адресата. Для британських оголошень в реалізації стратегії адресатності були виявлено, що найчастіше використовують тактику оцінки кваліфікації адресата займає (30%), тактику прямого звертання (31%), тактику акцентування соціальних навичок та особистих якостей претендента (19%), тактику дистанціювання (9%). На нашу думку, отримані підрахунки вказують на важливість опису вимог до кандидата та встановлення з ним діалогу через прямі звертання. Натомість соціальні навички і особисті якості не є критично важливими для отримання роботи.
URI: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=29299
Publication type: Стаття у наукових фахових виданнях України
Publication: Науковий журнал Львівського державного університету безпеки життєдіяльності «Львівський філологічний часопис». 2023. № 14. С. 48-54
In the collections: Статті/ Видання інших установ/
Published by: Адміністратор
File : 29299.pdf Size : 843003 byte Format : Adobe PDF Access : For all

Enlarge