id: | 29586 |
---|---|
Title: | Теоретичні аспекти розбудови належного врядування на місцевому рівні |
Authors: | Ніколіна І.І., Мережко В.М. |
Keywords: | врядування, належне врядування, локальна демократія, місцевий рівень, концепція |
Date of publication: | 2024-09-16 10:00:26 |
Last changes: | 2024-09-16 10:00:26 |
Year of publication: | 2022 |
Summary: | Досліджено основні теоретичні основи належного врядування на місцевому рівні. Напрями адміністрування для здійснення ефективної публічної діяльності суголосні впровадженню принципів належного врядування задля побудови міцного та збалансованого взаємозв’язку «людина-суспільство-держава» на засадах багаторівневого управління. Принципи належного врядування сприяють реалізації європейського вибору України. Комплексне й системне впровадження принципів належного врядування має здійснюватися завдяки місцевим практикам розвитку громадянського суспільства та через реалізацію державної політики їх сприяння загалом. Обґрунтовано, що для підвищення якості місцевого врядування в умовах сьогодення доцільно застосовувати принципи належного врядування у громаді, що сприятиме розбудові місцевої демократії та забезпечення спроможності громад. В структурі розбудови належного врядування на місцевому рівні виділяємо три компоненти: ціннісну, інституційну та діяльнісну. Організаційна або інституційна компонента розбудови належного врядування на місцевому рівні представлена нормативно-правовими та організаційно-функціональними механізмами публічного управління. Діяльнісна компонента розбудови належного врядування на місцевому рівні включає політичну поведінку, участь у діяльності органів самоорганізації населення, безпосередню реалізацію механізмів локальної демократії. Зауважено, що кількісні прояви розбудови належного врядування на місцевому рівні нерівномірні. В окремих громадах спостерігається активне використання певних механізмів, тоді як в інших – практика їх застосування відсутня, що може пояснюватися низьким рівнем світоглядної компоненти, відсутністю успішної практики застосування інструментів, наявністю перешкод щодо їх реалізації з боку органів місцевого самоврядування. Узагальнено, що публічне управління сьогодні можна представити, з одного боку, у вигляді процесу взаємодії органів влади і суспільства, результатом якого є прийняття важливих для держави (регіону, громади) рішень, з іншого – як відкриту публічну сферу суспільних інтересів, в якій всі суспільні інститути, громадяни можуть бути не тільки в ролі об’єктів управління, а й виступати суб’єктами, автономними одиницями у відносинах з органами влади і управління. |
URI: | http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=29586 |
Publication type: | Стаття у наукових фахових виданнях України |
Publication: | Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. 2022. Т. 33 (72), № 6. С. 133-137 |
In the collections: | Статті/ Видання інших установ/ |
Published by: | Адміністратор |
File : 29586.pdf Size : 295867 byte Format : Adobe PDF Access : For all | |
|