Summary: | Мета роботи — дослідити особливості мовної експресії українськомовних та англійськомовних інтернет-мемів з огляду на реалізацію ними різних комунікативно-прагматичних функцій та укладання відповідної типології інтерент-мемів. Зазвичай інтернет-меми відносяться за своєю формальною структурою до однієї з чотирьох груп: 1) статичний візуальний мем – зображення, 2) динамічний аудіовізуальний/ візуальний мем – відео, 3) вербальний мем – лише текст та 4) змішаний мем. За стилістичними засобами, що вжиті у інтернет-мемах, вони поділяються на ті, що містять метафору, геперболу, лілоту, каламбур, іронію. Найбільш поширеними у нашому дослідженні виявились інтернет-меми, що містили каламбур і метафору з іронією, а найменш поширеними є інтернет-меми з літотою. Наступною можливою класифікацією інтернет-мемів є їх типологія за тематикою. Це необхідно для глибшого розуміння різновидів цих мемів, їх можливих цілей, а також для того, щоб побачити, інструментом чого вони можуть слугувати. Ми виділяємо чотири типи інтернет-мемів: саркастичні інтернет-меми, мотиваційні інтернет-меми, інтелектуальні інтернет-меми, інтернет-меми з доросли контентом. Інтелектуальні інтернет-меми в свою чергу можна підрозділити на наступні: 1) інтернет-меми, що містять прямі цитати; 2) інтернет-меми, що містять переосмислені цитати; 3) інтернет-меми, що містять культурні або історичні ремінісценції.У нашій вибірці, яка була суцільною вибіркою з мережевих ресурсів особистого вибору, найпоширенішими виявились інтелектуальні інтернет меми, а найменш поширеними мотиваційні та інтернет-меми з контентом для дорослих. Потрібно також зауважити, що тематичний поділ часто не видається можливим, оскільки в одному інтернетмемі присутні ознаки декількох типів, що вказує на їх багатозначність та багатофункціональність. |